loading...
وبلاگ خانه پیشاهنگی شهرستان دهلران
سعید فیض بابایی بازدید : 266 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (12)
  
طعم پیشاهنگی 
 
   ممکن است دوستانی از این پرسش را داشته باشند که پیشاهنگی چه سودی برای انسان دارد؟چرا ما هر چند روز یک بار سر کلاس پیشاهنگی حاظر میشویم؟ایا پیشاهنگی جای برای پیشرفت من هست؟

دوستان من سعید فیض بابایی همیار مربی خانه پیشاهنگی دهلران این متن را مینویسم.

پیشاهنگی جز بهترین زمان هایست که یک فرد در زندگی خود تجربه میکند و پیشاهنگ اگر به کاری که میکند ایمان داشته و آن را با جان ودل دنبال کند جز بهترین افراد هم سن وسال خود محسوب میشود.
از چه لحاظ بهترین است،اگر یه نوجوان بخواهد به آموزه های دینی بپردازد باید یک کلاس را انتخاب کند،اگر بخواهد ورزش کند باید یک کلاس ورزشی را انتخاب کند،اگر بخواهد به یک کلاس هنری مثل آموزش نقاشی برود باید هزینه های متقبل شود،ودر کل اگر بخواهد در مدت کوتاه تابستان خویش همه این کلاس ها را تجربه کند 1باید زمان زیادی را به این کلاس های اختصاص دهد 2 هزینه این کلاس های نیز زیاد میشود3وقت لازم برای تمرین هر آموزش را ندارد.

ولی کلاس های پیشاهنگی همه این آموزش ها را به صورت کاملا رایگان برای دوستان پیشاهنگ تدارک دیده که هر نوجوانی متواند با قرار دادن حداقل 4ساعت در هفته تمام این فعالیت هارا در یک محیط شاد و دوستانه داشته باشد.

به نظرمن سر کلاس پیشاهنگی برای اینکه آموزه های پیشاهنگی بهتر و با زبانی راحتربه اعضا منتقل شودبهتر است مربیان پیشاهنگی هر مقطع بازبانی مناسب سن اعضا با آنان سخن گویند ومسائل را منتقل کنند.

پیشاهنگی خود دستگاهیست برای بالا بردن اعتماد به نفس و قدرت بیان مشکلات و از بین برنده آسیب هایست که در بین نوجوانان امروزه شکل گرفته،به دلیل اینکه هر نوجوانی که به عضویت خانه های پیشاهنگی در میاید 1خود را در میان عده ای از هم سن و سالانی میبند که ازنظر اخلاق و آگاهی در مورد مسائل جامعه درسطح بالایی هستند،این جو خود به خود به پیشاهنگ این احساس را میدهد که باید خود را به درجه سایر دوستان  برساند.

درحال حاظر در جامعه امروز  اسیب های زیادی در کمین نوجوانان و جوانان این مرز وبوم نشته و افرادی همانند گرگ در پوست میش از راه دوستی با نوجوانان وبا تملق و چرب زبانی خود را به فرد غالب میکند به طوری که آن فرد خلافکار جزو بهترین دوستان آن نوجوان محسوب میشود.

ما باید در کلاس های پیشاهنگی نوجوانان عضورا بایکدیگر دوست ویاور ذکر کنیم وبا رفتاری که داریم آن ها را در مقابل آسیب های اجتمایی همچون اعتیاد وسایر آسیب های دیگر مقاوم وپایدار سازیم .

دنیایی امروز دنیای ارتباطات است و خود به خود با ارتباطات یک سری از مشکلات همچون ویروس های اینترنتی ،هکرها،افراد سود جو و... نیز منتقل میشود،به چه دلیل این مشکل به وجود می آید؟
جواب این مسئله را میتوان در این موضوع پیدا کنیم که :دنیای اینترنت یک دنیای جهانیست که هر فردی با هر مقدار سطح اطلاعات در آن رفت و آمد میکند بهتر است اینگونه بگویم که دنیای اینترنت جهانی بدون مرز و خط جغرافیاست که هر شخصی با هر ملیتی که دارد در آن فعالیت میکند.
شما دوستان یک جهان را در نظر بگیرید،جهانی بدون مرز  که هر کسی که دلش میخواهد بدون داشتن مدارک قانونی و پزشکی بتواندوارد هر کشوری بشود،اما اگر آن فردی که راحت و بدون هیچ گونه معضوریتی پزشکی وارد یک کشور شود ممکن است دچار یک بیماری مزمن واگیر دار باشد که با ورود به یک کشور این ویروس خطر ناک شیوع پیدا کند.
دوستان اینترنت دقیقا چنین حالتی دارد بعضی از افراد با ویروس های خطرناک کامپیوتری در کمین کسانی هستند که نحوه استفاده از اینترنت وچگونگی مقابله با این تهدیدات اینترنتی را نمیدانند.
هکرها نیز تهدیدات بسیار خطرناکی هستند ومیتواند بدون اینکه فرد متوجه شود سیستم رایانه او را از کار بیندازد،ومشکلات بسیاری را برای او به وجود آورند.
ما پیشاهنگان میتوانیم با انجام کار های بسیار ساده از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنیم،ما میتوانیم با دعوت از دوستانی که در این امر مهارت دارند  با متوجه کردن پیشاهنگان از این خطرات جدی جلوگیری کنند.
پس در آخر مطلب میگویم پیشاهنگی یک تشکلات مقدس که پیرو خط امام و ولایت است هیچوقت از این راه جدا نمیشود و تا جان در بدن دارد برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران تلاش میکند.
ومامیتوانیم با آموزش چنین موضوعاتی به پیشاهنگان نسل بعدی جوانان این وطن را برای آبادانی وسربلندی هرچه بهتروبیشتر وطن آباد جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم .

پایان 


.........................................................................................................................
دوستان لطفا نظر خود را در مورد این مقاله برای من ارسال کنید 
سعید فیض بابایی بازدید : 506 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

در بسیاری از موارد در شرایط بقا و یا حتی در خیلی از اردوهای پیشاهنگی ،  مسافرتها ، شکار ، کوهنوردی و پیاده روی ها نیاز داریم که مسافت خودمان تا نقطه مورد نظرمان را تخمین بزنیم یکی از روش های مناسب برای اینکار استفاده از انگشت سبابه و نشانه روی به نقطه مورد نظر می باشد.

 تخمین مسافت ,زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو

سعید فیض بابایی بازدید : 200 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (1)

گفتیم زمستانست و کویر نوردی ، البته این یک اشتباه عمومیست چراکه اصلا زمستان فصل مناسبی برای سفر به کویر نیست

چرا چون که همانطوری که گرم است بسیار بسیار بسیار هم سرد است

اختلاف دما در کویر بیداد میکند مثلا صبح دمای 25 درجه را در زمستان تجربه میکنید ولی شب دمای -14 درجه

شاید از طوفان های زمستانه کویر اطلاعی نداشته باشید

بله طوفانهای زمستانه طوفانهایی مقطعی برهمکنشی سنگین و کوتاه مدت است ... که اغلب در زمستان در کویر رخ میدهد..


ادامه مطلب .....

سعید فیض بابایی بازدید : 485 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)


با سلام به همه شما دوستان 

دانلود آهنگ های پیشاهنگی.

این آهنگ ها را میتوانید در ادامه مطلب دانلود کنید...


سعید فیض بابایی بازدید : 363 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (2)

گر بخواهید برای خود قطب‌نما درست کنید احتیاج به یک سوزن نازک و یک لیوان آب دارید. سوزن می‌تواند روی آب شناور باشد اگر آن را به آرامی روی سطح آب قرار دهید فقط باید کمی صبوری به خرج بدهید.

 


ادامه مطلب..............

سعید فیض بابایی بازدید : 178 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)
آب کافی مهمترین همراه شما در کویر است حتی در شرایطی که تشنگی خیلی شدید نیست می تواند باعث کند شدن فعالیت مغزی شما گردد , بنا بر این اولین قدم در شرایط بحرانی برنامه ریزی برای تهیه آب می باشد حتی در شرایطی که شما مطمین هستید نیاز مبرمی به آب ندارید . اگر آب در دسترس دارید در نوشیدن آب صرفه جویی نکنید زیرا نرسیدن آب کافی به بدن می تواند باعث گیجی , کند شدن ذهن و غلظت خون گردد همچنین کم آبی بدن می تواند باعث افزایش ترس و سرد شدن بدن گردد پس در شرایط بحران هرچند که آب کافی در اختیار نداشته باشید در مصرف آب صرفه جویی نکنید .
یک انسان معمولی می تواند برای مدت معینی بدون آب به زندگی ادامه دهد . مهمترین عامل از پای در امادن انسان آب نیست بلکه روحیه فرد و عوامل روانی می باشد . مدت زمان زنده ماندن بستگی مستقیم به دمای محیط و میزان تعرق دارد از این روی در شرایط بحران هرگز در زمان تابش خورشید حرکت نکنید و به استراحت بپردازید , زمانی که تابش خورشید به حد اقل میرسد بهترین زمان برای فعالیت است . برای مثال در مناطق کویری ایران در تابستان و در دمای 49 درجه و بدون مصرف آب حد اکثر زمانی که یک فرد زنده می ماند چیزی در حدود 2 الی 3 ساعت می باشد . در صورتیکه همین فرد در زمان تابش در زیر سایه استراحت کند و در شب به ادامه مسیر بپردازد در حدود 5/2 روز می تواند بدون مصرف آب به زندگی ادامه دهد . نکته حایز احمیت دیگر این است که برای هر روز زنده ماندن در دمای 49 درجه (با احتساب استراحت در روز و حرکت در شب ) به مقدار 2 لیتر آب نیاز است .
در شرایط بحران نکات زیر را در هنگام مصرف آب رعایت کنید :
در هنگامی که تشنه هستید آب بنوشید , آب را قورت ندهید بلکه آن را در دهان مزه مزه کنید و به آرامی بنوشید , از فعالیتهای غیر ضروری پرهیز کنید و پناهگاهی برای در امان ماندن از تابش خورشید بیابید, در صورتی که هیچ سایه ای نیافتید بدن خود را در شنها دفن کنید و تکه پارچاه ای بر روی سر خود بکشید تا از تابش مستقیم در امان بمانید , هرگز در گرما لباسهای خود را در نیاورید این کار باعث شدت تعرق شما خواهد شد هرچند که احساس گرمای کمتری کنید, حتی صورت خود را نیز بپوشانید, در هنگامی که آب محدود در اختیار دارید مصرف غذا و نمک را کاهش دهید و در هنگامی که هیچ آبی در اختیار ندارید به هیچ عنوان غذا نخورید . بدن شما قادر است تا 10 روز بدون مصرف غذا در شرایط سخت به زندگی ادامه دهد .

برای خنک کردن آبی که همراه دارید پارچه ای نمناک بدور ظرف حاوی آب بپیچید به گونه ای که کاملا آن را بپوشاند , رطوبت پارچه در هنگام تبخیر حرارت آب درون ظرف را می گیرد و دمای آب را کاهش می دهد . این روشی بوده است که گذشتگان برای خنک نگاه داشتن آب از آن استفاده می کرده اند . پس از خشک شدن پارچه مجددا آن را مرطوب کنید . برای مرطوب نگهداشتن پارچه می توانید از آب شور باتلاقها استفاده کنید . 

در ادامه مطلب ...............................

سعید فیض بابایی بازدید : 609 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

تقسیم بندی بازی ها:

1ـ بازی های دایره ای، گروهی و جوخه ای

در این بازی ها تمام افراد جوخه به طور گروهی شرکت دارند و معمولا به شکل یک دایره ی بزرگ دور هم جمع می شوند. مانند ( توپ و طناب)

لوازم: یک توپ والیبال و پنج متر طناب

محل بازی: زمین مسطح در هوای آزاد

شرح بازی: با گچ روی زمین دایره ی نسبتا بزرگی رسم می کنیم به طوری که کلیه ی اعضای جوخه روی خط دایره قرار گیرند.مربی یا معاون او یا یکی از مربیان توپی را که به سر طنابی بسته در مرکز دایره قرار می گیرد و آنگاه توپ و طناب را به دور خود می چرخاند بطوری که توپ محیط دایره ی خط کشیده شده را طی کند. بازیکنان که روی خط دایره ایستاده اند برای آنکه توپ به پایشان اصابت نکند در جای خود به هوا می پرند تا امتیاز منفی نگیرند.

مقررات بازی:

1ـ1 توپ باید روی خط دایره و از زیر پای بازیکنان عبور کند.

2ـ1 بازیکنان نباید از محیط دایره خارج شوند.


 در ادامه مطلب............

سعید فیض بابایی بازدید : 189 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (2)


بنام خداوند 

با سلام و قت بخیر به شما دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پیشاهنگی شهرستان دهلران.امیدوارم حال همتون خوبه باشه و روز های خوبی رو سپری کنید 
،شرمنده دوستان مدتی زیادی بود پست نزدم دلیلش این بود که مقداری اینترنتم سرحال نبود و خوب وصل نمیشد به همین علت زیاد نمیتونستم متصل به اینترنت باشم.
ولی تو این مدتی که نبودم بیکار ننشتم و چند تا فریاد شادی نوشتم که دوست دارم شما هم از اون ها استفاده کنید.

دوست عزیزی که این فریاد شادی رو میخونی اگه خوشت اومده نظر بده.

اینجا کجاست که خیلی خوبه......این کلاس ماست 

عشق و صفاست که خیلی خوبه .......این کلاس ماست 

جای وفاست که خیلی خوبه.......این کلاس ماست 

مربیای با وفا در     دلشون عشق و صفا 

عشق علی که خیلی خوبه....در کلاس ما 

یاد نبی که خیلی خوبه .....در کلاس ما 

عشق ولی که در دل ماست.....در کلاس ما 

یاد خداست که خیلی خوبه......در کلاس ما 

کلاس ما بهشته    جای صفا وعشقه 

..........................................................................................................................
دوستان نظرتون رو راجع به شعر بگید......


سعید فیض بابایی بازدید : 144 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (2)



با عرض سلام به همه شما دوستان عزیز.

امیدوارم حال همتون خوب خوب باشه و این روز های گرم رو به خوبی سپری کنید.

این شعری که نوشتم پنجمین شعرم هستش که گفتم و دوست دارم نظرتون رو راجع بهش بهم بگید.

..........................................................................................................................

دُر زندگانی

تو هنوزم کودکی گریان هستی   گریزان از بلا نالان هستی 


تو اینک هستی در شور جوانی  ولی بازم جز اطفال هستی 


ولی اینک که هستی در جوانی  کنی یادی زمن، یا باز نتوانی؟


منم انکس که تو در نونهالی   پدر نامیدی و عشق جوانی 


تو گفتی ای خداوند خبیر    ای تو صاحب دو جهان بی نظیر


این دُرت را گر بگیری تو زمن   زندیگم را بگیراین دُر نگیر 


ولی اینک که هستی در جوانی  کنی یادی زمن یا، باز نتوانی؟


ولی اینک دُر زیبای تو   هست اندر یک قفس، بجان تو 


این جواب زحمت ما بود،اهای ای خدا    که باشیم اندر این خانه با جور بلا؟


ای تو فرزند بی مروت  یاد آن خوبان بکن 


دست انان را بگیرو    عشق خود ابراز کن 


آن زمان گل گفت آن پیغمبرم    کن وفا به والدینت ای جوان بی خدا


که خشنودی آن خداوند علیم    هست در صبر رضای دو حکیم 


یکی پدر است دیگری مادر  یکی عشق هست و دیگری یاور


یکی مهر هست و دیگر یاری  یکی یار هست و دیگری یاور 



                                سعید فیض بابایی 




........................................................................................................................................................


 

سعید فیض بابایی بازدید : 274 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (2)
بنام خدا 

با سلام خدمت شما دوستان 
موضوع پست امروزم تشویق های محلی هست امیدوارم خوشتون بیاد 
این فریاد ها رو میتونید در ادامه مطلب پیدا کنید...
سعید فیض بابایی بازدید : 189 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (6)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

سلام دوستان عزیز 

 

امروز خیلی خیلی خوشحالم به حدی خوشحالم که میخوام بال در بیارم ...

بالاخره به آرزوم رسیدم و بالاخره اولین وب سایت با موضوع پیشاهنگی رو در ایران تاسیس کردم و امید وارم بتونم به پیشاهنگان سراسر ایران کمک های زیادی کنم و امیدوارم روزی پیشاهنگی ایران رو تو بزرگترین قله های افتخار ببینم ..

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

اینم چند میوه با حال به افتخار وب سایتمون.

راستی داشت یادم میرفت آدرس وب سایتو بدم .

www.ir-scout.tk

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

راستی دوستان یه ناراحتی از شما ها دارم،چرا دیگه نظر واسه وبلاگ نمیدید مگه شما نمیدونید که با نظرات شما من بیشتر انرژی برای کار کردن پیدا میکنم ،پس لطف کنن از این به بعد به وبلاگ بیشتر توجه داشته باشید وبا نظراتتون منو خوشحال کنین ..

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

سعید فیض بابایی بازدید : 173 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (3)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بسم الله الرحـــمـــن الــــرحیم


با سلام خدمت شما دوستان عزیز وهمراهان همیشگی وبلاگ 


یه مدتی خیلی سرم شلوغه کارم هم دو برابر شده چون 


girl-scout-dehloran


اینم ادرس وبلاگ خواهران 


وبلاگ پیشاهنگی خواهرن هم دست خودمه باز هم تشکر 


 میکنم اشما دوستان عزیزی که به وبلاگ ما سر میزنید

 

یه خبری بازدید کل وبلاگ  


7719


بازم تشکر میکنم از شما دوستان عزیز 


حالا لطفا به گزارش اوردوی که پیشاهنگای دهلران رفتن تو 


ادامه مطلب دقت کنید 



تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


سعید فیض بابایی بازدید : 185 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (1)

به نام خد 

پیشاهنگان دهلران در یک عمل خدا پسندانه از مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بازدید و یاد و خاطره آن ها را گرامی داشتند

 

اینجا درب هلال احمرشهرستان است 

 

 

در ادامه مطلب 

سعید فیض بابایی بازدید : 163 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

عكس و تصاویر زیبا برای زیباسازی وبلاگ شما -------------- بهاربیست دات كام ------------- bahar22.com ------------ عكس تصاویر زیباسازی وبلاگ فارسی

به نام خدا 

 

این تصاویر مربوط به روز 12بهمن ماه روز ورود امام عزیز به کشور و آغاز فصل جدیدی وبهاری نو از زمستان ننگین قبل از انقلاب اسلامیست..

 

 


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

iliya1377 بازدید : 109 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

مدتی نبودم! مشغول درست کردن انجمنی به اسم پیشاهنگان نیک آور،مهرآور،نیگ گستر و مهر گستر بودم که چند نفر درآن تابه این لحظه عضو است که آدرس آن 

WWW.M1377.ROZBLOG.COM/FORUM

سعید فیض بابایی بازدید : 254 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

به نام خداوند جان خرد 

با عرض سلام خدمت شما بازدید کنندگان وهمراهان عزیز این وبلاگ.امروز

تصیم گرفتم که یکی از تشویق های پیشاهنگی رو براتون بزارم امیدوارم که

خوشتون بیاد ومورد نظرتون واقع بشه چون در زمان اردوهایی که در اردوگاه

برگزار میشود اگر پیشاهنگی کاری انجام دهد که حقش تشویق باشد بهتر

است که آن تشویق را به زبان محلی استان یا شهر او به او تقدیم شود .دوستان در آخر یه خواهشی که از شما 

دارم اینه که نظر خودتون رو در مورد وبلاگم بگید،چون میخوام رنک گوگلش بره

بالا تشکر میکنم ....

در ضمن این پست تمامی تشویق های پیشاهنگی را در خود دارد

سعید فیض بابایی بازدید : 1041 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

 

جملات ورزشی رهبری

 

*اگر بخواهید جسم را به قدرت، به زیبایى، به توانایى، به بروز قدرتها و استعدادهاى گوناگون برسانید، باید ورزش کنید.

*اگر در یک جمله‏ى کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه مى‏خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.

*طلبه‏ها باید ورزش کنند؛ طلبه‏ها باید کوهنوردى بروند.

*کوهنوردى امتیازات برجسته و ممتازى دارد. مهمترینش همان عزم و اراده‏ى بین انسان و انگیزه‏هاى درونى خود او است.

*من مى‏خواهم ورزش جانبازان را هم، به طور مؤکّد متذکر شوم. البته، الحمدللَّه ورزش جانبازان خوب بود. الحمدللَّه در میدانها خوب بوده. *همین‏طور که شما گفتید، در المپیک مدالها و افتخارات بیشتر و چهره‏هاى بهترى کسب کردند؛ اما بخصوص، روى اینها کار بکنید. علت آن هم این است که جانبازان، سابقه‏ى جبهه دارند. اینها یک قهرمانى را انجام دادند، یعنى وضع جسمانى آنها، نشان‏دهنده‏ى قهرمانى است. *کارى است که کردند و یک پرونده، با اینها همراه است. بنابراین، اینها آن‏جا امتحان دادند؛ باز هم مى‏توانند در میدانهاى ورزشى، ان‏شاءاللَّه امتحان بدهند.

*من ورزش را براى همه لازم مى‏دانم. [کوهنوردى‏] یک ورزش سنگین، خیلى باابهت و خوب است؛ بنابراین لازم است.

 

*ورزش زنان، کار لازمى است. زنان هم نصف جمعیت کشورند؛ باید ورزش بکنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستى به گونه‏یى باشد که با حدود اسلامى، مطلقاً مساسى پیدا نکند.

*ورزش کوهپیمایى و راهپیمایى در کوه کارى است که مى‏تواند عمومى، یعنى براى زن و مرد و بچه و بزرگ باشد؛ از همه‏ى ورزشهاى دیگر هم کم‏خرجتر است.

*ورزش، اطمینان و اعتماد نفس در انسان ایجاد مى‏کند. جوان را به خودش مطمئن و خاطر جمع مى‏کند. خاصیت طبیعى ورزش این است که آنها را از آن حالت خمود و رکود بیرون مى‏آورد.

سعید فیض بابایی بازدید : 261 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (5)


بسم الله الرحمن الرحیم 

گزارش تصویری

 

موضوع گزارش:برگزاری نمایشگاه عکس امداد گران امور جوانان حضور یافته در مناطق آسیب دیده کشور

چکیده گزارش

همیشه امدادگران امور جوانان  در زمان مشکلات به کشور کمک بسیار کرده اند و با کمک ها خودشان جان بسیاری از انسان ها و مردم کشورها را نجات داده اند،این عکس ها نیز مربوط به زلزله آذربایجان میباشد که در آن امداد گران استان ایلام نیز مانند امداد گران سایر کشور حضور داشته اند 

 

به ادامه مطلب بروید ....

سعید فیض بابایی بازدید : 224 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (4)

بسم الله الرحمن الرحیم 

گزارش تصویری از حضور پیشاهنگان در راهپیمایی حماسه

9دی

پیشاهنگان شهرستان دهلران در یک عمل حق جویانه به فرمان رهبر عزیزشان دوباره لبیک گفتند و در راهپیمایی حماسی روز 9دی حضور پرشور وپر رنگی از خود نشان دادند 

 

 

لطفا از صفحات بعدی ما نیز دیدن فرمایید

برای دیدن ادامه تصاویر به ادامه مطلب بروید ...

 

 

سعید فیض بابایی بازدید : 219 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

بر گزاری یک دوره مسابقه تیر اندازی برای پیشاهنگان خوب شهرستان دهلران 

 

 

برای دیدن ادامه عکس ها به ادامه مطلب بروید ....

سعید فیض بابایی بازدید : 145 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

اصحاب صفه عده ای از یاران پیامبر اکرم بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار می‌رفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت می‌کردند. 
خداوند در وصف آنها آیه‌ای بر پیامبر فروفرستاد:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.» 
(و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.) 
پیامبر نیز به آنها توجه ویژه ای داشت و احادیثی در فضیلت آنها می‌فرمود.

 

از میان اصحاب صفه می‌توان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد. اصحاب صفه با گسترش و تقویت روزافزون اسلام، صاحب زندگی و ثروت شدند و از تنگدستی در آمدند.

 

سعید فیض بابایی بازدید : 254 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)

آموزش قدم به قدم برگزاری اردوی پیشاهنگی

[تصویر:  90_20_Untitled-4.gif-pishah.gif]

انواع اردوها 

تقسیم بندی اردوها از جهات مختلف امکانپذیر است.



1- از نظر اهداف اصلی: 4- از نظر جنس: 

الف) آموزشی،‌پرورشی و ورزشی الف) اردوهای مخصوص پسران

ب) زیارتی،‌بازدیدی، تفریحی و گردشگری ب) اردوهای مخصوص دختران

2- از نظر مکانی: 5- از نظر مسئولین کادر برگزار کننده:

الف) درون استانی الف) آموزشگاهی

ب) برون استانی ب) منطقه ای یا ناحیه ای

ج) اردوهای خارج از کشور ج) شهرستانی

3- از نظر مدت اردو: د) استانی

الف) اردوهای یک روزه و نیم روزی هـ) کشوری

ب) اردوهای چند روزه (کوتاه مدت) و) بین المللی 

 

در ادامه مطلب ./.....

سعید فیض بابایی بازدید : 110 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

سوگند نامه 

 

 من که یک نیک گستر  پیشاهنگ هلال احمر هستم در پیشگاه الهی عهد و پیمان می بندم که به اندازه توانا ایم در راه نجات انسانها از هیچ کوششی فرو گذار ننمایم و با اطاعت از اصول این نهضت و احترام به دیگر اندیشه های پاک و بشر دوستانه صداقت و راستی را سر لوحه اعمال خویش قرار دهم و با تاسی به حضرت علی اکبر(ع) و شهدای سرافراز وطن وظیفه ام را نسبت به پروردگار‌‌‌‌‌‌ رهبر و هم وطنانم ادا نمایم  

سعید فیض بابایی بازدید : 142 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (2)
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد
به نام خدا 

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام شما همراهان همیشگی این وبلاگ،این وبلاگ در آینده ای نه چندان دور به یک وبسایت برای پیشاهنگی دهلران تبدیل خواهد شد.
از این به بعد تصمیم گرفتیم که تمامی اخبار مربوط به کلاس ها و پیشاهنگی که در شهر دهلران صورت میگرد را به گوش شما برسانیم،امید است که با استقبال شما عزیزان در این کار موفق شویم،در اینده نه چندان دور عکس مربوط به اخبار در وبلاگ قرار داده میشود.

عناوین خبرها 
یک دوره مسابقات تیر اندازی و طناب کشی و دو امدادی در شهرستان دهلران برای پیشاهنگان این شهر برگزار شدو از برندگان این دوره تقدیر به عمل آمد 
اسامی برندگان 
نفر اول سعید فیض بابایی با 25امتیاز 
نفر دوم آرمان رضایی با 20امتیاز 
دانیال غلامی با 18امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد

خبر بعدی 
پیشاهنگان دهلران در یک عمل خداپسندانه بر سر مزار شهدای گمنام این شهر گرد آمدند وبا برگزاری دعای زیارت عاشورا یا این عزیزان را گرامی داشتند.

خبر بعدی
برگزاری یک دوره کلاس کمک های اولیه برای پیشاهنگان خواهر وبرادر شهرستان دهلران جهت آمادگی برای کمک به صدمه دیدگان در بلای طبیعی و جاده ای.

خبر بعدی 
یک دوره کلاس نظام جمع برای آمادگی پیشاهنگان برگزار شد:در این دوره از ضرورت نظام جمع برای پیشاهنگان نیز صحبت شد.

این بود اخبار خانه پیشاهگان شهرستان دهلران طی یک ماه گذشته.



تا دوردی دیگر بدرود 
 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com



tapik
درباره ما
Profile Pic
درکارهای نیک ازهم سبقت بگیرید وبلاگ پیشاهنگان شهرستان دهلران اینجانب سعید فیض بابایی هستم فرمانده و یاور مربی خانه پیشاهنگان شهرستان دهلران. و از شما که به این وبلاگ لطف دارید و نظرات خود را در مورد کار وبلاگ به ما ابلاغ میکنید کمال تشکر را دارم . وشعار نهضت پیشاهنگان رازداری،مردم داری،خویشتن داری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به قالب چه امتیازی میدهید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 183
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 5,510
  • بازدید کلی : 80,766