loading...
وبلاگ خانه پیشاهنگی شهرستان دهلران
سعید فیض بابایی بازدید : 266 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (12)
  
طعم پیشاهنگی 
 
   ممکن است دوستانی از این پرسش را داشته باشند که پیشاهنگی چه سودی برای انسان دارد؟چرا ما هر چند روز یک بار سر کلاس پیشاهنگی حاظر میشویم؟ایا پیشاهنگی جای برای پیشرفت من هست؟

دوستان من سعید فیض بابایی همیار مربی خانه پیشاهنگی دهلران این متن را مینویسم.

پیشاهنگی جز بهترین زمان هایست که یک فرد در زندگی خود تجربه میکند و پیشاهنگ اگر به کاری که میکند ایمان داشته و آن را با جان ودل دنبال کند جز بهترین افراد هم سن وسال خود محسوب میشود.
از چه لحاظ بهترین است،اگر یه نوجوان بخواهد به آموزه های دینی بپردازد باید یک کلاس را انتخاب کند،اگر بخواهد ورزش کند باید یک کلاس ورزشی را انتخاب کند،اگر بخواهد به یک کلاس هنری مثل آموزش نقاشی برود باید هزینه های متقبل شود،ودر کل اگر بخواهد در مدت کوتاه تابستان خویش همه این کلاس ها را تجربه کند 1باید زمان زیادی را به این کلاس های اختصاص دهد 2 هزینه این کلاس های نیز زیاد میشود3وقت لازم برای تمرین هر آموزش را ندارد.

ولی کلاس های پیشاهنگی همه این آموزش ها را به صورت کاملا رایگان برای دوستان پیشاهنگ تدارک دیده که هر نوجوانی متواند با قرار دادن حداقل 4ساعت در هفته تمام این فعالیت هارا در یک محیط شاد و دوستانه داشته باشد.

به نظرمن سر کلاس پیشاهنگی برای اینکه آموزه های پیشاهنگی بهتر و با زبانی راحتربه اعضا منتقل شودبهتر است مربیان پیشاهنگی هر مقطع بازبانی مناسب سن اعضا با آنان سخن گویند ومسائل را منتقل کنند.

پیشاهنگی خود دستگاهیست برای بالا بردن اعتماد به نفس و قدرت بیان مشکلات و از بین برنده آسیب هایست که در بین نوجوانان امروزه شکل گرفته،به دلیل اینکه هر نوجوانی که به عضویت خانه های پیشاهنگی در میاید 1خود را در میان عده ای از هم سن و سالانی میبند که ازنظر اخلاق و آگاهی در مورد مسائل جامعه درسطح بالایی هستند،این جو خود به خود به پیشاهنگ این احساس را میدهد که باید خود را به درجه سایر دوستان  برساند.

درحال حاظر در جامعه امروز  اسیب های زیادی در کمین نوجوانان و جوانان این مرز وبوم نشته و افرادی همانند گرگ در پوست میش از راه دوستی با نوجوانان وبا تملق و چرب زبانی خود را به فرد غالب میکند به طوری که آن فرد خلافکار جزو بهترین دوستان آن نوجوان محسوب میشود.

ما باید در کلاس های پیشاهنگی نوجوانان عضورا بایکدیگر دوست ویاور ذکر کنیم وبا رفتاری که داریم آن ها را در مقابل آسیب های اجتمایی همچون اعتیاد وسایر آسیب های دیگر مقاوم وپایدار سازیم .

دنیایی امروز دنیای ارتباطات است و خود به خود با ارتباطات یک سری از مشکلات همچون ویروس های اینترنتی ،هکرها،افراد سود جو و... نیز منتقل میشود،به چه دلیل این مشکل به وجود می آید؟
جواب این مسئله را میتوان در این موضوع پیدا کنیم که :دنیای اینترنت یک دنیای جهانیست که هر فردی با هر مقدار سطح اطلاعات در آن رفت و آمد میکند بهتر است اینگونه بگویم که دنیای اینترنت جهانی بدون مرز و خط جغرافیاست که هر شخصی با هر ملیتی که دارد در آن فعالیت میکند.
شما دوستان یک جهان را در نظر بگیرید،جهانی بدون مرز  که هر کسی که دلش میخواهد بدون داشتن مدارک قانونی و پزشکی بتواندوارد هر کشوری بشود،اما اگر آن فردی که راحت و بدون هیچ گونه معضوریتی پزشکی وارد یک کشور شود ممکن است دچار یک بیماری مزمن واگیر دار باشد که با ورود به یک کشور این ویروس خطر ناک شیوع پیدا کند.
دوستان اینترنت دقیقا چنین حالتی دارد بعضی از افراد با ویروس های خطرناک کامپیوتری در کمین کسانی هستند که نحوه استفاده از اینترنت وچگونگی مقابله با این تهدیدات اینترنتی را نمیدانند.
هکرها نیز تهدیدات بسیار خطرناکی هستند ومیتواند بدون اینکه فرد متوجه شود سیستم رایانه او را از کار بیندازد،ومشکلات بسیاری را برای او به وجود آورند.
ما پیشاهنگان میتوانیم با انجام کار های بسیار ساده از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنیم،ما میتوانیم با دعوت از دوستانی که در این امر مهارت دارند  با متوجه کردن پیشاهنگان از این خطرات جدی جلوگیری کنند.
پس در آخر مطلب میگویم پیشاهنگی یک تشکلات مقدس که پیرو خط امام و ولایت است هیچوقت از این راه جدا نمیشود و تا جان در بدن دارد برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران تلاش میکند.
ومامیتوانیم با آموزش چنین موضوعاتی به پیشاهنگان نسل بعدی جوانان این وطن را برای آبادانی وسربلندی هرچه بهتروبیشتر وطن آباد جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم .

پایان 


.........................................................................................................................
دوستان لطفا نظر خود را در مورد این مقاله برای من ارسال کنید 
سعید فیض بابایی بازدید : 261 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (8)

با یاد و نام خدا 

وبا عرض سلام و خسته نباشید به شما دوستان عزیز.

دوستان چند وقت پیش یه شعری رو سرودم که در مورد منش های 8گانه بود،گفتم اون رو هم درج بدم تو وبلاگ امید وارم خوشتون بیاد.

لطفا نظر خودتون رو در مورد شعر بگید.

منش های هشت گانه 


او نماد این امید است در وطن    او طلایه دار دین است در وطن 


صبر هست سر لوحه اعمال او     شکر هست ورد زبان و حال او


کار بی فکر او ندارد هیچوقت       بی تدبر نکند کار زین پس


حال از ذکرش بگویید دوستان      ذکر دارد او هر حال ومکان 


ذکر او یاد خداوند است و بس      در دل و اعمال او غیر از خداوند نیست کس


او توکل دارد در این نباشد هیچ شک     در دلش غیر از نبی جای ندارد هیچکس


در دلش عشق امام است و نبی     میکند سر لوحه اعمال خویش یاد علی 


نه فرمانده داریم ونه قهرمان      دوستان همه دوستیم،یک کلام 


نماند بغیر از دوستی اندر جهان   زتاریخ دوستی مانده ای دوستان 


تو پیشاهنگی وجانت سلامت    دو چندان کن تو ای انسان تلاشت 


که پیروزیست اندر آن تلاشت ..



اینم شعرم بود امیدوارم خوشتون اومده باشه لطفا نظر خودتون رو راجع به این شعر برام بنویسید 


خیلی ممنونم 


همیشه طلایه دار باشید 

 


 

سعید فیض بابایی بازدید : 505 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

در بسیاری از موارد در شرایط بقا و یا حتی در خیلی از اردوهای پیشاهنگی ،  مسافرتها ، شکار ، کوهنوردی و پیاده روی ها نیاز داریم که مسافت خودمان تا نقطه مورد نظرمان را تخمین بزنیم یکی از روش های مناسب برای اینکار استفاده از انگشت سبابه و نشانه روی به نقطه مورد نظر می باشد.

 تخمین مسافت ,زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو

سعید فیض بابایی بازدید : 232 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

چند ترفند پیشاهنگی در سفرها و برنامه های طبیعت گردی

دست بسرکردن مزاحمین شبانه

اگر شماهم شبها از حضور میهمانان ناخوانده(جانوران) در کنار کمپ خود ناراحت هستید بجای آلوده کردن محیط زیست با انواع حشره کشها و تله های مختلف، کافی است ته ظرف غذا و روغن آنها را در چاله ای کوچک خالی کنید و روی آن را با مقداری خاک بپوشانید.

لباس شویی طبیعی

برای شستشوی لباسها در برنامه های چند روزه، باکندن یک حفره به شکل طشت و پهن کردن یک پلاستیک ذخیم درآن ظرفی مناسب برای شسیشوی لباسها خواهید داشت.

پاره نشدن گره قلاب هنگام ماهیگیری

برای اینکه نخ ماهیگیری ازمحل گره پاره نشود و ترک نخورد، بهتری راه خیس کردن نخ با آب دهان هنگام گره زدن است. این کار باعث خنک شدن نخ درمحل گره زدن می شود.


در ادامه مطلب ........

سعید فیض بابایی بازدید : 200 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (1)

گفتیم زمستانست و کویر نوردی ، البته این یک اشتباه عمومیست چراکه اصلا زمستان فصل مناسبی برای سفر به کویر نیست

چرا چون که همانطوری که گرم است بسیار بسیار بسیار هم سرد است

اختلاف دما در کویر بیداد میکند مثلا صبح دمای 25 درجه را در زمستان تجربه میکنید ولی شب دمای -14 درجه

شاید از طوفان های زمستانه کویر اطلاعی نداشته باشید

بله طوفانهای زمستانه طوفانهایی مقطعی برهمکنشی سنگین و کوتاه مدت است ... که اغلب در زمستان در کویر رخ میدهد..


ادامه مطلب .....

سعید فیض بابایی بازدید : 485 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)


با سلام به همه شما دوستان 

دانلود آهنگ های پیشاهنگی.

این آهنگ ها را میتوانید در ادامه مطلب دانلود کنید...


سعید فیض بابایی بازدید : 324 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

اگر اقامت شما در طبیعت طولانی شد و برای تامین غذا مجبور به خوردن گیاهان شدید، با داشتن اطلاعات این مقاله و رعایت نکات مربوطه می توانید از قارچ های خوراکی استفاده کنید زیرا منبع غذایی خوبی هستند.

 

اخطار:

برای تشخیص قارچ سمی از خوراکی تنها روش مطمئن روش های آزمایشگاهی است و کسانی که اقدام به جمع آوری قارچ می کنند حتما دارای تجربه ای طولانی در این امر می باشند. با توجه به خطرات بسیار زیاد تشخیص اشتباه قارچ خوراکی از سمی، توصیه می شود که برای یادگیری و آشنایی با قارچ های خوراکی حتما و حتما در کنار افراد با تجربه دست به فراگیری این فن بزنید و توجه داشته باشید که اطلاعات زیر تنها برای افراد با تجربه و آشنایی تئوری افراد آماتور می باشد..

برای خواندن ادامه به ادامه مطلب...

زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو

سعید فیض بابایی بازدید : 200 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از مردم عادی و حتی بعضی از آگاهان علوم اجتماعی ، به علت عدم آشنایی با گرسنگی ، از این که چند ساعت دیر غذا به آنها برسد و یا به دلایلی گرسنه بمانند می ترسند، زیرا خوف دارند مبادا در یکی از اندام ها یا اعضای بدن در اثر نرسیدن غذای لازم اختلالی روی دهد .

 در صورتی که اگر گرسنگی به صورت رژیم و طبق اصول صحیح باشد، نه تنها موجب بیماری و عارضه نمی شود ، بلکه بسیار سودمند است.

البته نباید فراموش کرد که قسمت های آسیب پذیر بدن در سه یا چهار روز اول گرسنگی ، تغییرات نامطلوبی را در بدن ایجاد می کند از جمله تپش قلب ، احساس ضعف شدید و سرگیجه های موقت، باردار شدن سطح زبان ، بوی بد دهان ، عرق کردن بدن و حتی گاهی ممکن است شخص تب خفیف نیز داشته باشد که البته این حالات موقتی است و برطرف می شود به شرط آن که آب کافی به بدن برسد و حتی المقدور میوه به منظور تامین قند و ویتامین بدن خورده شود.


ادامه مطلب.....

سعید فیض بابایی بازدید : 363 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (2)

گر بخواهید برای خود قطب‌نما درست کنید احتیاج به یک سوزن نازک و یک لیوان آب دارید. سوزن می‌تواند روی آب شناور باشد اگر آن را به آرامی روی سطح آب قرار دهید فقط باید کمی صبوری به خرج بدهید.

 


ادامه مطلب..............

سعید فیض بابایی بازدید : 237 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (3)

آموزه ای پیشاهنگی برای جلوگیری از گزش حشرات

در بسیاری از سفرها بخصوص در فصل تابستان و یا در مناطق جنوبی کشور و یا مناطقی که جلگه ای و یا در حاشیه مرداب ها ، رودها و باطلاق هاست با چنان پشه ها و حشراتی روبرو خواهید شد که از روی ضخیم ترین لباس ها هم شما را مورد حمله قرار می دهند.

روش های بسیار زیادی برای جلوگیری و یا دفع حشرات وجود دارد که در این مقاله به چند روش آن می پردازیم و به مرور با روش های دیگر شما را آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب.........

سعید فیض بابایی بازدید : 1851 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

سنگ چخماق:

 

 سنگ چخماق و کوارتز ,زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو

سنگ چخماق به رنگ سیاه و بسیار سخت است. بر اثر فرسایش سوراخ سوراخ به نظر میرسد. درصورت یافتن سنگی با این مشخصات آن را به سنگ دیگر بکوبید، اگر چخماق باشد به سادگی شیشه می شکند و سطح داخلی آن سیاه و براق است سنگ چخماق را در بستر رودخانه‌ها و یا دامنه کوهها و یا صخره های لق و سست پیدا خواهید کرد.

ادامه مطلبل


سعید فیض بابایی بازدید : 99 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

یک سری از تله ها جزو تله های ضربه ای می باشند که یکی از سری تله های ضربه ای تله های طرح 4 می باشند .

این گروه از تله ها همانطور که از نامشان پیدا است به شکل چهار انگلیسی ساخته می شوند و تنوع بسیار زیادی دارند در ضمن کلیه تله های طرح   زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو،تله گذاری  از سیستم ماشه ای تبعیت می کنند. ما در این سایت و همچنین در دوره های آموزشی خود اصول کلی و همچنین تعدادی از این تنوع را به شما عزیزان علاقمند آموزش خواهیم داد . به خاطر بسپارید که این تله ها جزو گروه تله های ضربه ای می باشند در نتیجه در شرایطی خاص و اهدافی مانند شکار به دلیل زنده ماندن بکار می روند زیرا در صورتی که انواع سنگین و بزرگ این تله ها کارگذاری شوند به راحتی شکار را می کشند و له می کنند.

خوب به سراغ آشنایی با اصول کلی تله های طرح   زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو،تله گذاری  ، از سری تله های ضربه ای دارای سیستم ماشه ای می رویم:

  زندگی در شرایط سخت ، زندگی در شرایط سخت ، مهارت زنده ماندن در طبیعت ، سازگاری با طبیعت ، سازگاری با طبیعت ،هنر زنده ماندن در شرایط سخت ، زنده ماندن در طبیعت ، بقا در طبیعت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ، مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت ،غارنوردی ، غارنوردی ،غار ، تله ، تله گذاری ، تله گذاری ، جهت یابی ، جهت یابی ، آتش ، آب ، چاقو،تله گذاری


ادامه مطلب......

سعید فیض بابایی بازدید : 178 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)
آب کافی مهمترین همراه شما در کویر است حتی در شرایطی که تشنگی خیلی شدید نیست می تواند باعث کند شدن فعالیت مغزی شما گردد , بنا بر این اولین قدم در شرایط بحرانی برنامه ریزی برای تهیه آب می باشد حتی در شرایطی که شما مطمین هستید نیاز مبرمی به آب ندارید . اگر آب در دسترس دارید در نوشیدن آب صرفه جویی نکنید زیرا نرسیدن آب کافی به بدن می تواند باعث گیجی , کند شدن ذهن و غلظت خون گردد همچنین کم آبی بدن می تواند باعث افزایش ترس و سرد شدن بدن گردد پس در شرایط بحران هرچند که آب کافی در اختیار نداشته باشید در مصرف آب صرفه جویی نکنید .
یک انسان معمولی می تواند برای مدت معینی بدون آب به زندگی ادامه دهد . مهمترین عامل از پای در امادن انسان آب نیست بلکه روحیه فرد و عوامل روانی می باشد . مدت زمان زنده ماندن بستگی مستقیم به دمای محیط و میزان تعرق دارد از این روی در شرایط بحران هرگز در زمان تابش خورشید حرکت نکنید و به استراحت بپردازید , زمانی که تابش خورشید به حد اقل میرسد بهترین زمان برای فعالیت است . برای مثال در مناطق کویری ایران در تابستان و در دمای 49 درجه و بدون مصرف آب حد اکثر زمانی که یک فرد زنده می ماند چیزی در حدود 2 الی 3 ساعت می باشد . در صورتیکه همین فرد در زمان تابش در زیر سایه استراحت کند و در شب به ادامه مسیر بپردازد در حدود 5/2 روز می تواند بدون مصرف آب به زندگی ادامه دهد . نکته حایز احمیت دیگر این است که برای هر روز زنده ماندن در دمای 49 درجه (با احتساب استراحت در روز و حرکت در شب ) به مقدار 2 لیتر آب نیاز است .
در شرایط بحران نکات زیر را در هنگام مصرف آب رعایت کنید :
در هنگامی که تشنه هستید آب بنوشید , آب را قورت ندهید بلکه آن را در دهان مزه مزه کنید و به آرامی بنوشید , از فعالیتهای غیر ضروری پرهیز کنید و پناهگاهی برای در امان ماندن از تابش خورشید بیابید, در صورتی که هیچ سایه ای نیافتید بدن خود را در شنها دفن کنید و تکه پارچاه ای بر روی سر خود بکشید تا از تابش مستقیم در امان بمانید , هرگز در گرما لباسهای خود را در نیاورید این کار باعث شدت تعرق شما خواهد شد هرچند که احساس گرمای کمتری کنید, حتی صورت خود را نیز بپوشانید, در هنگامی که آب محدود در اختیار دارید مصرف غذا و نمک را کاهش دهید و در هنگامی که هیچ آبی در اختیار ندارید به هیچ عنوان غذا نخورید . بدن شما قادر است تا 10 روز بدون مصرف غذا در شرایط سخت به زندگی ادامه دهد .

برای خنک کردن آبی که همراه دارید پارچه ای نمناک بدور ظرف حاوی آب بپیچید به گونه ای که کاملا آن را بپوشاند , رطوبت پارچه در هنگام تبخیر حرارت آب درون ظرف را می گیرد و دمای آب را کاهش می دهد . این روشی بوده است که گذشتگان برای خنک نگاه داشتن آب از آن استفاده می کرده اند . پس از خشک شدن پارچه مجددا آن را مرطوب کنید . برای مرطوب نگهداشتن پارچه می توانید از آب شور باتلاقها استفاده کنید . 

در ادامه مطلب ...............................

سعید فیض بابایی بازدید : 608 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

تقسیم بندی بازی ها:

1ـ بازی های دایره ای، گروهی و جوخه ای

در این بازی ها تمام افراد جوخه به طور گروهی شرکت دارند و معمولا به شکل یک دایره ی بزرگ دور هم جمع می شوند. مانند ( توپ و طناب)

لوازم: یک توپ والیبال و پنج متر طناب

محل بازی: زمین مسطح در هوای آزاد

شرح بازی: با گچ روی زمین دایره ی نسبتا بزرگی رسم می کنیم به طوری که کلیه ی اعضای جوخه روی خط دایره قرار گیرند.مربی یا معاون او یا یکی از مربیان توپی را که به سر طنابی بسته در مرکز دایره قرار می گیرد و آنگاه توپ و طناب را به دور خود می چرخاند بطوری که توپ محیط دایره ی خط کشیده شده را طی کند. بازیکنان که روی خط دایره ایستاده اند برای آنکه توپ به پایشان اصابت نکند در جای خود به هوا می پرند تا امتیاز منفی نگیرند.

مقررات بازی:

1ـ1 توپ باید روی خط دایره و از زیر پای بازیکنان عبور کند.

2ـ1 بازیکنان نباید از محیط دایره خارج شوند.


 در ادامه مطلب............

سعید فیض بابایی بازدید : 91 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)


با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان.....

امیدوارم حالتون خوب خوب باشه.

دوستان مدتی نبودیم امیدوارم زیاد ناراحت نشده باشید 

دوستان عزیز یه سوالی ازتون دارم .....

آیا دوست دارید یه مسابقه راه بندازیم؟؟

دوست دارم نظرتون رو راجع به این مسابقه بدونم اگه علاقه مندهستید بهم خبر بدید.

شرح مسابقه هم اینه 

هر کسی یه جمله زیبا در مورد پیشاهنگی بگه!!!

اول خودم میگم...

پیشاهنگی راه روشی است که هر کسی قادر به پیمودن این راه نیست بلکه تنها کسانی میتوانند این راه را با موفقیت پشت سر بگذارند که در کار خود ریا ندارند...

در ضمن از دوستان پیشاهنگ در سایر شهر های ایران درخواست دارم در صورت علاقه مطالب خود را میتوانند در این وبلاگ درج دهند 

سعید فیض بابایی بازدید : 100 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
حدیث اول : 
من أحب لله و أبغض لله و أعطی لله فهو ممن کمل إیمانه . 
امام جعفر صادق (ع) : هر که برای خدا دوست دارد و برای خدا دشمن دارد و برای خدا عطاء کند ، از کسانی است که ایمانش کامل است . اصول کافی ، ج 3 ، ص 189

حدیث دوم : 
ان المسلمین یلتقیان ، فافضلهما أشدهما حبا لصاحبه . 
امام جعفر صادق (ع) : از دو مسلمان که به هم برخورد می کند آن که دیگری را بیشتر دوست دارد بهتر است . اصول کافی ، ج 3 ، ص 193

حدیث سوم : 
جعل الخیر کله فی بیت و جعل مفتاحه الزهد فی الدنیا . 
امام جعفر صادق (ع) : همه خیر در خانه ای نهاده شده و کلیدش را زهد و بی رغبتی به دنیا قرار داده اند . اصول کافی ، ج 3 ، ص 194 

حدیث چهارم: 
اذا أراد الله بعبد خیرا زهده فی الدنیا و فقهه فی الدین و بصره عیوبها و من أوتیهن فقد أوتی خیر الدنیا و الاخرة . 
امام جعفر صادق (ع) : چون خدا خیر بنده ای را خواهد او را نسبت به دنیا بی رغبت و نسبت به دین دانشمند کند و به دنیا بینایش سازد و به هر که این خصلتها داده شود خیر دنیا و آخرت داده شده . اصول کافی ، ج 3 ، ص 196

حدیث پنجم: 
خف الله کأنک تراه و إن کنت لا تراه فإنه یراک . 
امام جعفر صادق (ع) : چنان از خدا بترس که گویا او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند . اصول کافی ، ج 3 ، ص 110

حدیث ششم : 
کان أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه یقول : أفضل العبادة العفاف . 
امام جعفر صادق (ع) : امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمود : بهترین عبادت عفت است . اصول کافی ، ج 3 ، ص 125

حدیث هفتم : 
قال رسول الله : من ترک معصیة لله مخافة الله تبارک و تعالی أرضاه الله یوم القیامة . 
امام جعفر صادق (ع) : پیامبر خدا فرمود : هر که گناهی را برای خدا و ترس از او ترک کند خدا او را در روز قیامت خشنود گرداند . اصول کافی ، ج 3 ، ص 128

حدیث هشتم : 
قال الله تبارک و تعالی : ما تحبب إلی عبدی بأحب مما افترضت علیه . 
امام جعفر صادق (ع) : خداوند متعال فرموده است : بنده من با چیزی محبوبتر از انجام واجبات به من دوستی نکند . اصول کافی ، ج 3 ، ص 129 

حدیث نهم : 
العباد ثلاثة : قوم عبدوا الله عز و جل خوفا فتلک عبادة العبید و قوم عبدوا الله تبارک و تعالی طلب الثواب ، فتلک عبادة الأجراء و قوم عبدوا الله عز و جل حبا له فتلک عبادة الأحرار و هی أفضل العبادة . 
امام جعفر صادق (ع) : عبادت کنندگان سه دسته اند : گروهی خدای متعال را از ترس عبادت کنند و این عبادت بردگان است ، گروهی خدای متعال را به طمع ثواب عبادت کنند و این عبادت مزدوران است . دسته ای خدای متعال را برای دوستیش عبادت کنند و این عبادت آزادگان و بهترین عبادت است . اصول کافی ، ج 3 ، ص 131

حدیث دهم : 
إنما خلد أهل النار فی النار لأن نیاتهم کانت فی الدنیا أن خلدوا فیها أن یعصوا الله أبدا . و إنما خلد أهل الجنة فی الجنة لأن نیاتهم کانت فی الدنیا أن لو بقوا فیها أن یطیعوا الله أبدا ، فبالنیات خلد هؤلاء و هؤلاء . ثم تلا قوله تعالی : " قل کل یعمل علی شاکلته " قال : علی نیته . 
امام جعفر صادق (ع) : اهل دوزخ از اینرو در دوزخ جاودان باشند که نیت داشتند اگر در دنیا جاودان باشند همیشه نافرمانی خدا کنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشند که نیت داشتند اگر در دنیا باقی بمانند همیشه اطاعت خدا کنند پس این دسته و آن دسته به سبب نیت خویش جاودانی شدند ، سپس قول خدای تعالی را تلاوت نمود : بگو هرکس طبق طریقه خویش عمل می کند . فرمود : یعنی طبق نیت خویش . اصول کافی ، ج 3 ، ص 135 - 1


صلوات

سعید فیض بابایی بازدید : 189 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (2)


بنام خداوند 

با سلام و قت بخیر به شما دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پیشاهنگی شهرستان دهلران.امیدوارم حال همتون خوبه باشه و روز های خوبی رو سپری کنید 
،شرمنده دوستان مدتی زیادی بود پست نزدم دلیلش این بود که مقداری اینترنتم سرحال نبود و خوب وصل نمیشد به همین علت زیاد نمیتونستم متصل به اینترنت باشم.
ولی تو این مدتی که نبودم بیکار ننشتم و چند تا فریاد شادی نوشتم که دوست دارم شما هم از اون ها استفاده کنید.

دوست عزیزی که این فریاد شادی رو میخونی اگه خوشت اومده نظر بده.

اینجا کجاست که خیلی خوبه......این کلاس ماست 

عشق و صفاست که خیلی خوبه .......این کلاس ماست 

جای وفاست که خیلی خوبه.......این کلاس ماست 

مربیای با وفا در     دلشون عشق و صفا 

عشق علی که خیلی خوبه....در کلاس ما 

یاد نبی که خیلی خوبه .....در کلاس ما 

عشق ولی که در دل ماست.....در کلاس ما 

یاد خداست که خیلی خوبه......در کلاس ما 

کلاس ما بهشته    جای صفا وعشقه 

..........................................................................................................................
دوستان نظرتون رو راجع به شعر بگید......


سعید فیض بابایی بازدید : 144 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (2)



با عرض سلام به همه شما دوستان عزیز.

امیدوارم حال همتون خوب خوب باشه و این روز های گرم رو به خوبی سپری کنید.

این شعری که نوشتم پنجمین شعرم هستش که گفتم و دوست دارم نظرتون رو راجع بهش بهم بگید.

..........................................................................................................................

دُر زندگانی

تو هنوزم کودکی گریان هستی   گریزان از بلا نالان هستی 


تو اینک هستی در شور جوانی  ولی بازم جز اطفال هستی 


ولی اینک که هستی در جوانی  کنی یادی زمن، یا باز نتوانی؟


منم انکس که تو در نونهالی   پدر نامیدی و عشق جوانی 


تو گفتی ای خداوند خبیر    ای تو صاحب دو جهان بی نظیر


این دُرت را گر بگیری تو زمن   زندیگم را بگیراین دُر نگیر 


ولی اینک که هستی در جوانی  کنی یادی زمن یا، باز نتوانی؟


ولی اینک دُر زیبای تو   هست اندر یک قفس، بجان تو 


این جواب زحمت ما بود،اهای ای خدا    که باشیم اندر این خانه با جور بلا؟


ای تو فرزند بی مروت  یاد آن خوبان بکن 


دست انان را بگیرو    عشق خود ابراز کن 


آن زمان گل گفت آن پیغمبرم    کن وفا به والدینت ای جوان بی خدا


که خشنودی آن خداوند علیم    هست در صبر رضای دو حکیم 


یکی پدر است دیگری مادر  یکی عشق هست و دیگری یاور


یکی مهر هست و دیگر یاری  یکی یار هست و دیگری یاور 



                                سعید فیض بابایی 




........................................................................................................................................................


 

سعید فیض بابایی بازدید : 274 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (2)
بنام خدا 

با سلام خدمت شما دوستان 
موضوع پست امروزم تشویق های محلی هست امیدوارم خوشتون بیاد 
این فریاد ها رو میتونید در ادامه مطلب پیدا کنید...
سعید فیض بابایی بازدید : 112 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (1)
بنام خدا

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه و روزای خوبی رو سپری کنید.
واقعا شرمنده دوستان که نتونستم مدت زیادی رو پست بزنم و غایب بودم،یه مدتی هست کارم یه جایی گیره و نمیتونم زیاد به وب سر بزنم.
واقعا تو این مدت با نظراتتون منو خوشحال کردید و واقعا به این وبلاگ امیدوار شدم وسعی تلاشم رو دوچندان میکنم.
راستی دوستان میخواستم زمان و ساعت دقیق کلاس برادران رو اعلام کنم ..

روز های دشنبه هر هفته از ساعت 8.30 تا 10.30 صبح تا آخر تابستان واقع در هلال احمر 

سعید فیض بابایی بازدید : 98 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)
باسلامی به گرمی روز های گرم و افتابی دهلران 

دوستان عزیز و همراهان همشگی این وبلاگ و یه مژده عالی برای پیشاهنگان عزیز شهرستان دهلران:در جلسه بعدی پیشاهنگی آموزش وبلاگ نویسی را برای دوستان عزیز آماده کردم که اگه خدا یاری کنه وبلاگ نویسی رو هم یاد پیشاهنگا بدیم.))
دوستان عزیز یه خبری دیگه هم که هست اینه که میخوام عکس های مربوط به مراسم تالیف پیشاهنگان رو که چندی پیش در سالن مدرسه خدیجه کبرا برگزار شد رو در وبلاگ انتشار بدم.
ودر پست بعدی دوستان براتون مقداری از ضرب المثل های محلی دهلران رو آماده کردم 

تا درودی دیگر بدرود
سعید فیض بابایی بازدید : 112 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

با عرض سلامی به گرمای امروز خورشید که بالای 55 درجهست.


امیدوارم حالتون هم خوب باشه،ودرضمن نماز روزهاتون قبول درگاه حق قرار بگیره.


دوستان یه خبری داشتم میخواستم با شما در موردش مشورت کنم.

دوستان من میخواستم یه ماهنامه با موضوع پیشاهنگی در دنیای اینترنت منتشر کنم.

دوست دارم با همفکری هم یه اسم خوب براش انتخاب کنیم. هرکسی که نظری در مورد اسم این ماهنامه داره میتونه در نظر خودش به من اعلام کنه و بعد از رای گیری بهترین اسم رو انتخاب میکنیم 


طلایه دار باشید... 


سعید فیض بابایی بازدید : 131 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان عزیز
امیدوارم همتون در سلامت وتندرستی کامل به سر ببرید چ
در این مدتی که نبود در پیشاهنگی شهرستان اخبار زیادی بود که ایجا همه رو براتون شرح میدم
اولین و مهم ترین خبری که بود این بود که روز یکشنه مراسم معرفه پیشاهنگان شهرستان هست که در سالن دبیرستان خدیجه کبری برگزار میشه از تمامی دوستان هم دعوت میشه که در این مراسم حضور داشته باشید.
برای برگزار کردن این مراسم مربیان خانه پیشاهنگی شهرستان زحمت های زیادی رو کشیدن و تقریبا هر روز برای هماهنگی این مراسم در هلال احمر حضور داشتن.
باید از پیشاهنگان عزیز این شهرستان که هرروز حضور داشتن و با دلگرمی وخوش حالی در این گرمای بالای 45 درجه این شهرستان فعالیت داشتن تشکر بسیار زیادی کرد.
یه خبری هم درمورد مربی های شهرستان:مربیان خانه پیشاهنگی پسران شهرستان تغیر کردند واز این به بعد آقایان:احمد خوب آیند رامین رضایی و آقای علی سلیمانی هستند.
البته این رو هم بگم که برای برگزاری این مراسم هم مربیان خانه پیشاهنگی خواهران و هم برادران همراه با فرماندهان و قائم مقامان خود تلاش های زیادی کردند. البته از همین جا هم از آقای چوبین مسئول امور جوانان شهرستان تشکر بسیاری داریم که با تلاش بی وقفه خود این مراسم را تدارک دید.
راستی یه خبری هم در وبلاگ خانه پیشاهنگی استان بوشهر درج شده که توسط دوست عزیزمون مدرس جناب آقای حبیب الله اتشی منتشر شده رو در وبلاگ میزنم امیدوارم شما دوستان خوشتون بیاد .

بازدید از مراسم فردا برای عموم آزاد است ساعت 9 درمحل دبیرستان خدیجه کبری

تا پست بعدی خدا نگهدار

سعید فیض بابایی بازدید : 92 چهارشنبه 12 تیر 1392 نظرات (0)

به نام خداوند

با عرض سلام به همه شما همراهان عزیز وبلاگ کلاس های پیشاهنگی دوباره شروع شده و اولین جسله روز شنبه ساعت 8.30 صبح است 

سعید فیض بابایی بازدید : 117 یکشنبه 27 اسفند 1391 نظرات (2)



با سلام به همه شما دوستان 


دوباره پیشاپیش سال نو رو به شما تبریک میگم


امروز چند وقت بود که پست نزده بودم 


دوست دارم یه مسابقه راه بندازم 


هر کسی با این فکر موافقه تو نظر اعلام کنه

سعید فیض بابایی بازدید : 159 دوشنبه 21 اسفند 1391 نظرات (1)

اصل اول: انجام وظيفه نسبت به خدا 
1- اعتقاد به وجود خداوند از راه انديشه و تفكر و استدلال 
2- اعتقاد بر حقانيت فرستادگان خداوند 
3- قبول اصول و مقررات ديني و عمل به أنها 
4- پرهيز از اعمالي كه از جانب خداوند و دستورات ديني منع شده

اصل دوم: انجام وظيفه نسبت به ميهن
1- احترام به قانون اساسي و مقررات مملكتي
2- قبول مسئوليت در خدمات اجتماعي و عضو مفيد بودن براي اجتماع 
3- دفاع از منافع ملي و عمومي 

اصل سوم: خدمت به ديگران 
1- احترام به انسانيت و دوست داشتن همنوع خود 
2- احترام به منافع و مايملك ديگران 
3- سعي در بالا بردن ارزشهاي معنوي براي امكان خدمت به ديگران 
4- انتظار نداشتن مزد و پاداش در مقابل خدمت به ديگران

اصل چهارم: دوستي , خواهري , برادري جهاني 
1- سعي در كسب اطلاعات عمومي بيشتر درباره ساير ملل 
2- قبول و احترام منشور سازمان ملل مختلف 
3- سعي در ايجاد ارتباط از طريق مكاتبه و دوستي با افراد ساير ملل از راه مسافرت و شركت در اجتماعات بين‌المللي

اصل پنجم: اعتقاد به مفاد سوگند و منشهاي پيشاهنگي (قانون پيشاهنگي )
1- درك صحيح و كامل معني و مفهوم سوگند پيشاهنگي 
2- در نظر داشتن مواد سوگند و منشهاي پيشاهنگي در همه حال

اصل ششم: عضويت داوطلبانه و افتخاري
1- پرداخت حق عضويت از روي ميل و رغبت
2- قبول خدمت و وظيفه در تشكيلات پيشاهنگي بصورت داوطلبان در حد توانائي
3- درك اثرات و منافع وابستگي و همبستگي به تشكيلات پيشاهنگي و اساس وابستگي به أن

اصل هفتم: وابسته نبودن به هيچ يك از احزاب سياسي

اصل هشتم: دارا بودن برنامه هماهنگ براي تربيت نوجوانان و جوانان

 
سعید فیض بابایی بازدید : 124 دوشنبه 21 اسفند 1391 نظرات (6)

 

 

 

باز سلام دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ 

 

امروز یکی از دوستان یه نظری داده بود در مورد عضویت در نهضت پیشاهنگان در وبلاگ که میخوام راه های ثبت نام رو براش بگم ودوستانی هم که علاقمندن در این نهضت ثبت نام کنن میتونن از این راه ثبت نام کنن.

 

اول از همه چی

باید سن شما بین 9 تا 17سال باشه.
 
دوم هم باید ببین هلال احمر شهرتون خانه پیشاهنگی داره یا نه.
 
سوم اگر داشت باید به مربی خانه پیشاهنگی شهرتون مراجعه و فرم رو از اون 
 
دریافت و کامل کنید.
 
من سعید فیض بابایی یاور مربی خانه پیشاهنگی شهرستان دهلران از همین جا 
 
اعلام میکنم که کسانی که علاقمند به ثبت نام در خانه پیشاهنگی شهرستان رو
 
دارن ابتدا از شرایط ثبت نام اطلاع حاصل کنن بعد جهت ثبت نام اقدام کنن.
 
اگر دوستان عزیزی که در مورد پیشاهنگی سوالی دارن میتونن از طریق نظر دهی 
 
در وبلاگ یا از طریق تماس با من سوالاتشون راجع به این موضوع بپرسن.
 
دوستانی که سوالی راجع به کار پیشاهنگی دهلران دارن یا میخوان در مورد ثبت 
 
نام در خانه پیشاهنگی بپرسن میتونن روز های پنجشنبه از ساعت 8.30الی 
 
12ظهر با تماس با اینجانب اطلاعاتی حاصل کنن.
 
 
 
شماره تماس با سعید فیض بابایی 
 
09360218476
 
 
 
اینم نمونه ای از فرم ثبت نام 
 
سعید فیض بابایی بازدید : 140 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)



شاید تا حالا زیاد از شما پرسیده باشن:شما که پیشاهنگین کارتون چیه؟

وشما مونده باشید که جواب چی بدین ولی حالا یه متن آماده کردم که شاید به دردتون بخوره 


سوگند نامه پیشاهنگی ایران 
من به شرف خود سوگند ياد مي‌كنم، كه به اندازه توانايي‌ام وظيفه خود را نسبت به خدا، دين و ميهنم انجام داده، از مقررات و قوانين پيش آهنگي پيروي نمايم. هميشه به مردم و بني نوع خود ياري و مدد كاري كنم. تن خود را توانا، خرد خود را بيدار و روان خود را پاك نگه دارم. 

سوگند پرچم پيش آهنگان:
من به اين پرچم مقدس، كه مظهر استقلال ميهن من است، سوگند وفاداري ياد مي كنم،
زنده باد ملت، پاينده باد ميهن، برقرار باد پرچم جمهوري اسلامي ايران.

منش‌هاي پيش آهنگان 

1. شرف و امانتداری: پيش آهنگ امين است وشرافت پيش‌آهنگ قابل اعتماد است.
پاكي وراستي: پيش آهنگ راستگو است و از بدي و ناپاكي دوري مي كند.
ياري‌ومددكاري:پيش‌آهنگ يارومددكارديگران است.
برادري و خواهری: پيش آهنگان همه با هم برادر و خواهرند.
ادب: پيش آهنگ مؤدب است.
حفظ‌محيط زيست: پيش‌آهنگ نسبت به محيط‌زيست خود اهميت قائل است ودر حفظ آن كوشا است.
اطاعت: پيش آهنگ از پدر و مادر و از مربيان و از قانون اطاعت مي كند.
خوشرويي: پيش آهنگ خوشرو و خندان است.
صرفه جويي: پيش آهنگ صرفه جو است.
پرهيزگاري: پيش آهنگ پرهيزگار است و از نزديك شدن به امور خلاف دين و اخلاق خودداري مي كند.
پاسداري: پيش آهنگ قدر محبت را شناخته و نسبت به خدا و ميهن و خويشان و مربيانش پاسدار است.
شجاعت: پيش آهنگ شجاع است.




در ادامه مطلب 

سعید فیض بابایی بازدید : 112 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (2)

سلام دوستان خوبید 


یکی از بهترین کار های که در پیشاهنگی از اهمیت زیادی برخورداره اینه که بتونید در زمان کم یک غذای خوب و خوشمزه درست کنید.

آدم نمیشه که در روز هر سه وعده رو تخم مرغ بخوره که،تخم مرغ هم خوبه ولی زیاد بخوری هم زده میشی از این غذا.

حالا میخوام چند تا دستور پخت غذای ساده براتون بزارم امیدوارم خوشتون بیاد 


خوراک مرغ با رب انار



سینه مرغ ......................1 عدد

پیاز نگینی خرد شده..........1 عدد

هویج نگینی خرد شده ...... 2 عدد

قارچ ورقه شده   ............ 200 گرم

رب انار.......................... 2 قاشق غذا خوری

روغن ونمک و ادویه به میزان لازم

پیاز و هویج رو در روغن سرخ کنید کمی که نرم شد زردچوبه اضافه کنید و مرغ ها رو که به تکه های کوچک برش زده اید را به همراه ادویه و نمک(در صورت تمایل یه حبه سیر رنده شده به جای ادویه استفاده کنید) به مواد قبلی اضافه کنید و تفت دهید مرحله بعد قارچ را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا آب قارچ ها جدا شود در صروتی که بخواهید سس این غذا بیشتر باشد نیم لیوان آب در این مرحله اضافه کنید و در ظرف را حتما ببندید با شعله ملایم ،حدود 10 دقیقه بعد 2 قاشق رب انار ترش(اگر از رب انار غلیظ استفاده می کنید حتما مقدار را با مزه کردن و رنگ غذا در نظر بگیرید) به مواد اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر اجازه دهید تا جا بیوفتد.

#این غذا رو با رب گوجه فرنگی هم می تونید درست کنید فقط به این نکته توجه کنید که رب گوجه رو قبل از اضافه کردن به غذا با کمی روغن و آبلیمو سرخ کنید تا رنگ رب شفاف تر شده و بوی رب گوجه هم عوض شود

سعید فیض بابایی بازدید : 173 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (3)

زبان لُری توسط مردم ساکن و مهاجر منطقه بزرگی در غرب ایران، شامل بخشهایی از استان همدان (حداقل از نهاوند به سمت جنوب)، ازلرستان تاخوزستان و ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان تکلم می‌شود. این زبان در کنار فارسی به شاخه جنوبی زبان‌های ایرانی غربی تعلق دارند. [۴][۵]

گویشهای لری خود به دو گروه متمایز متناظر با تمایز بین لر بزرگ و لر کوچکتقسیم می‌شوند. [۶]

این گویشها نزدیک‌ترین گویش‌های ایرانی به زبان فارسی هستند.[۷] زبان لری همانند زبان فارسی نواده‌ای از زبان پارسی میانه است [۸] و واژه‌های آن همانندی بسیاری با فارسی دارد.[۸]. ریشه زبانهای ایرانی لری-بختیار مانند زبان فارسی بهپارسی میانه(پهلوی ساسانی) و از طریق پارسی میانه به پارسی باستان(زبان هخامنشیان) برمی‌گردد[۹]. ویژگی‌های زبان لری نشان می‌دهد که چیرگی زبان‌های ایرانی در منطقه کنونی لرستان در تاریخ باستان از سوی ناحیه پارسصورت گرفته و نه از سوی ناحیه ماد.[۱۰][۱۱] زبان‌شناسانی دیگر لری را یکپیوستار زبانی از گویش‌های ایرانی جنوب غربی بین گونه‌های فارسی و کردیدانسته‌اند،[۱۲][پیوند مرده] که میان مردم لُر در غرب و جنوب غرب ایران رایج است و خود از سه گویش جدا تشکیل می‌شود که عبارتند از گویش لرستانی، بختیاری و لری جنوبی (کهگیلویه و ممسنی و بویراحمدی) و در دو سوی پیوستار با انواعی از زبان‌های کردی و فارسی شانه به شانه‌است.[۱۲]به عبارت دقیق تر این خانواده یک گروه جدا اما مرتبط از چند زیر گروه پیوسته از ایلات و طوایف است، شناخته شده‌ترین این گروهها عبارتند از فیلی یا لر کوچک و بختیاری، بویراحمد، کهگیلویه وممسنی (چهار گروه اخیر لر بزرگ را تشکیل می‌دهند). فیلی بیشتر به پیشکوه و پشتکوه تقسیم می‌شود، چند گروه کوچکتر دیگر هم هستند..

سعید فیض بابایی بازدید : 185 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)



با سلام دوستان


یه سری خبر از پیشاهنگان شهر دهلران هست که میخوام بهتون بگم.

فردا پیشاهنگان شهر دهلران در یک عمل خدا پسندانه چند اصله نهال رو در طبیعت شهر دهلران میکارند.

امیدوارم روزی برسه که سراسر کشور جنگل بشه و دیگه آدم ها درخت ها رو قطع نکنن 

 


سعید فیض بابایی بازدید : 141 سه شنبه 15 اسفند 1391 نظرات (0)




سلام دوباره دوستان عزیز 


دارم به شدت پست میزارم روزی 3تا آفرین به خودم 


حالا دارم تحیقات میکنم که مقداری از آداب و روسوم شهرمو براتون تو وبلاگ بزنم خودتون هم میدونین که تحقیق کردن در این حوزه چقدر مشکله!!


سعید فیض بابایی بازدید : 131 سه شنبه 15 اسفند 1391 نظرات (0)


سلام دوباره به شما دوستان عزیز 


امروز خیلی ناراحت و عصبانی ام ممکن بپرسید چرا ؟؟؟

امروز یک کامنت از یه نفر به اسم سعید سعیدی  واسه وبلاگ اومده بود که توش ادب وتربیت خانوادگیشو نشون داده بود.

دوست عزیزی که این پیام رو دادی فکر میکنی نمیتونم پیدات کنم!دوست داری آی پی سیستمو که بالای پیامت نشون داده بود با متن پیامت بدم به پلیس اینترنتی فتا تا اون وقت بفهمی چه اشتباهی کردی!اصلا میدونی راحت، خیلی راحت میتونم ازت شکایت بکنم.

ممکن بپرسی چطور؟ چون این وبلاگ مال یه سازمانه که وابسته است به یک کشور که اون هم اسمش ایرانه راحت تر از اون چیزی که فکر کنی میتونم یقتو بگیرم !!!!


  هر چند من با این کامنت های که کسانی مثل شما میدن ناراحت نمیشم چون شمایی که اینجور پیام های میدید هدفتون تخریبه ولی نمیدونید من قدرت مند تر از     قبل دارم به راهم ادامه میدم و از همین جا هم میگم کسانی که چش دیدن    پیشرفت این وبلاگ رو ندارن این خیال خام رو با خودشون به گور میبرن ..



باز هم میگم پروفسور حواست به متن کامنت هات باشه .....

چون یه جا بد گیر میفتی ....



سعید فیض بابایی بازدید : 189 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (6)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

سلام دوستان عزیز 

 

امروز خیلی خیلی خوشحالم به حدی خوشحالم که میخوام بال در بیارم ...

بالاخره به آرزوم رسیدم و بالاخره اولین وب سایت با موضوع پیشاهنگی رو در ایران تاسیس کردم و امید وارم بتونم به پیشاهنگان سراسر ایران کمک های زیادی کنم و امیدوارم روزی پیشاهنگی ایران رو تو بزرگترین قله های افتخار ببینم ..

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

اینم چند میوه با حال به افتخار وب سایتمون.

راستی داشت یادم میرفت آدرس وب سایتو بدم .

www.ir-scout.tk

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

راستی دوستان یه ناراحتی از شما ها دارم،چرا دیگه نظر واسه وبلاگ نمیدید مگه شما نمیدونید که با نظرات شما من بیشتر انرژی برای کار کردن پیدا میکنم ،پس لطف کنن از این به بعد به وبلاگ بیشتر توجه داشته باشید وبا نظراتتون منو خوشحال کنین ..

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

سعید فیض بابایی بازدید : 278 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

سخنـان بـزرگان در مـورد دوسـت


سخن بزرگان, جملات قصار


همه محبتت را به پای دوستت بريز ولی همه اسرارت را در اختيار او نگذار. حضرت علی (ع)

 

اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید. کوروش بزرگ

 

ابله‌ترین دوستان ما، خطرناک‌ترین دشمنان هم هستند. سقراط

 

پرسیدم دوست بهتر است یا برادر؟ گفت دوست برادری است که انسان مطابق میل خود انتخاب می‌کند. امیل فاگو

 

خدایا! مرا از دوستانم محافظت بفرما. چون می‌دانم چگونه خویشتن را در مقابل دشمنانم حفظ کنم! ولتر

 

دوستان فراوان نشان دهنده کامیابی در زندگی نیست، بلکه نشان نابودی زمان، به گونه‌ای گسترده است. ارد بزرگ....

  

ادامه مطلب 

سعید فیض بابایی بازدید : 129 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)



با سلام دوباره به شما دوستان همشگی وبلاگ ....
امروز چند معما براتون تو وبلاگ میزنم امیدوارم خوشتون بیاد .

1:
كدام عدد 4 رقمي است كه رقم يكان هزار آن دو برابر رقم يكانش و دو تا بيشتر از رقم صدگانش باشد؟ رقم دهگان اين عدد يكي بيشتر از رقم يكان هزار و 5 واحد بيشتر از رقم يكانش است؟؟

2:
چگونه مي‌توانيد اين 6 قطعه را در كنار هم قرار دهيد تا تصوير نهايي شبيه به شكل وسط باشد. اين قطعات دو رو هستند و تصوير طرف مقابل آنها معكوس سطح رويي است.؟؟
معما و سرگرمي,معما,معمای ریاضی

دوستان جواب رو از طریق نظر به من بگید 

سعید فیض بابایی بازدید : 118 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)


یا مقلّب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محوّل الحول و الاحوال
حوّل حالنا الى احسن الحال


با سلام دوباره به شما دوستان همشیکی وبلاگ ما مدتی ما نبودیم  یه مقداری مشکل داشتیم ولی حالا با انرژی بیشتر از قبل به صحنه اومدیم که بتونیم وبلاگ رو از قبلش بهتر کنیم .
راستی پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز رو به همه شما تبریک میگم و امیدوارم در سالی که در پیش رو داشتین لحظاتی خوبی رو پیش خود و خانواده عزیزتون گذرونده باشید و آرزو دارم سال نو رو با شاد کامی شروع و به پایان برسونید.

دوستان عزیز همون طور که هممون میدونیم با سال جدید همه چیز نو میشه این وبلاگ هم از این قائده جدا نیست و در سال 1392 با آرایشی جدید پیدا میشه .

یه کاری هم که میخوام بکنم امسال دقیقا 1دقیقه قبل از تحویل سال من 1 مطلب تو وبلاگ آپ میکنم  اما احمتمال داره امسال برای سال تحویل پیش خانواده نباشم  ولی اون چیزی که مهمه اینه که بیاد هم باشیم و عشق همو تو قلبامون تا همیشه داشته باشیم .
 
سعید فیض بابایی بازدید : 110 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)



اینم یه پست خوب برای مادر 



تو ای مهربان ترین مهربان 


تو ای نامت همیشه جاودان 


من اینک با دلی پر تر از همیشه میگویم 


دوستت دارم 


وفقط این حرف است که در خاطرت میماند 


تو ای که آغوشت گرم ترین معواست 


مرا در آغوش بکش


که آغوشت را با یک دنیا عوض نمکنم 


زمانی که تنهاهستم جز تو فکری نیست 


فکرت نیز زیباست ،آری زیباست 


همچوگل که در بوستانی آرمیده 


دلت دشت است


دشتی پر از لاله 


که در آن قلبی پر از عشق نهفته 


مادرم دوستت دارم 


کاری از سعید فیض بابایی 

tapik

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
درکارهای نیک ازهم سبقت بگیرید وبلاگ پیشاهنگان شهرستان دهلران اینجانب سعید فیض بابایی هستم فرمانده و یاور مربی خانه پیشاهنگان شهرستان دهلران. و از شما که به این وبلاگ لطف دارید و نظرات خود را در مورد کار وبلاگ به ما ابلاغ میکنید کمال تشکر را دارم . وشعار نهضت پیشاهنگان رازداری،مردم داری،خویشتن داری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به قالب چه امتیازی میدهید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 183
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 5,476
  • بازدید کلی : 80,732